Overzicht
Het waarderingskader inzetten als instrument in het vrijeschoolonderwijs
Iedere directeur of intern begeleider (of kwaliteitscoördinator) krijgt in zijn of haar loopbaan met het waarderingskader van de inspectie van het onderwijs te maken. In veel scholen levert dit spanning op. Dit heeft verschillende oorzaken. Bijvoorbeeld omdat men onvoldoende weet wat er in het waarderingskader staat of omdat de verwachting is dat het oordeel wel eens negatief zou kunnen zijn. Het preciezer weten wat er in het waarderingskader staat en het versterken van zelfevaluaties kan helpend zijn om met meer zekerheid voorbereid te zijn op een bezoek van de inspectie. Maar hoe pak je dat dan aan? En hoe neem je het denken vanuit het waarderingskader mee in de kwaliteitszorgcyclus van de school?
In dit webinar gaan we in op het waarderingskader van de inspectie van het onderwijs, waarbij wij actief de relatie leggen met uitgangspunten van goed vrijeschoolonderwijs. We laten zien hoe je het kader als instrument voor zelfevaluatie kan inzetten. Hierbij nemen we OP3 (pedagogisch en didactisch handelen) als uitgangspunt en verwerken het waarderingskader tot een instrument waarmee de leskwaliteit structureel gemonitord kan worden als onderdeel van de halfjaarlijkse verantwoordingscyclus tussen directie en bestuur.
Doelgroep Webinar Waarderingskader Inspectie
- Schoolleiders
- IB’ers/kwaliteitscoördinator
Resultaat Webinar Waarderingskader Inspectie
- Je hebt je zicht op de inhoud van het waarderingskader van de inspectie vergroot
- Je weet wat de relatie is met vrijeschoolonderwijs
- Je kunt het waarderingskader inzetten om jezelf (je school) te evalueren
- Je kunt de kijkwijzer inzetten om de leskwaliteit structureel te monitoren
We bieden dit aan als
- webinar
Kosten, data en aanvragen
Webinar
Duur en data: 1,5 uur, 11:00 – 12:30 uur, 25 november 2025
Locatie: Teams online
Prijs: gratis
Materiaal: geen bijkomende materiaalkosten
Aanvragen: Wil je ‘Webinar Waarderingskader Inspectie‘ als training bij BVS? Klik dan op de aanvraagknop.






