Klanttevredenheid

In het najaar van 2018 hebben we een klanttevredenheidsonderzoek uitgezet. Er zijn 106 reacties op gekomen. We kregen gemiddeld een 7,6 als beoordeling. Een aantal positieve beoordelingen betrof:

  • Prijs-kwaliteit verhouding – 73% tevredenheid.
  • De inhoud van de geleverde diensten – 92% tevredenheid.
  • Het assortiment/ons aanbod – 93% tevredenheid.
  • De kwaliteit van onze adviseurs – 87% tevredenheid.
  • De klantvriendelijkheid en professionaliteit van onze kantoormedewerkers – 90% tevredenheid.

Hoge scores waar we zeer tevreden over zijn en die nog werden overtroffen door de tevredenheid over de betrokkenheid van de organisatie en haar medewerkers bij het werk op de scholen: 97%.

Er zijn ook een aantal aandachtspunten waar we de komende tijd onze aandacht op richten:

  • We willen de prijs/kwaliteit verhouding verbeteren, waardoor we kunnen rekenen op minimaal 80% tevredenheid.
  • De bekendheid van de digitale nieuwsbrief kan vergroot worden.
  • Onze website wordt bezocht door 80% en dus door 20% niet. Dit willen we verlagen naar 10%.
  • Onze sociale media (Facebook en LinkedIn) worden nog te weinig gekend/gevolgd.
  • We streven naar een hogere tevredenheid over onze webbased producten (Rekenweb (87%), Taalweb (88%) en Kleuterweb (83%)) door een aantal verbeteringen door te voeren.
  • De tevredenheid over Volglijn is nu 62%. Dat willen we verhogen. Er is inmiddels een flinke verbetering gemaakt in Volglijn en we verwachten daar volgend jaar de resultaten van te zien.

Het Klanttevredenheidsonderzoek is een moment van reflectie, maar wij staan uiteraard het hele jaar open voor feedback en suggesties.